Bidra til felleskapet! Diskusjoner om samfunnsbygging på Drupalcon Szeged 2008

kvantomme, jredding og jpoesen (drupal.org brukernavn) ledet en diskusjon om samfunnsbygging i dag kl 16:00 med forskjellige lokale Drupal-felleskaper. Her fikk vi i Norge mulighet til å snakke med Drupal Association og de andre Drupal-felleskaper fra andre land. Vi diskuterte om prosesser til samfunnsbygging og samhandling. Vi diskuterte om eksistens av forskjellige nettsteder til lokale Drupal-felleskaper og hvordan g.d.o kan komme i bildet. Vi utforsket de forskjellige begivenheter: styrke og svakhet, mål og resultater. Vi diskuterte også hvordan organisere forskjellige typer Drupalbegivenheter fra bunnen: hvordan, hvorfor, hvem og når.

Om 10 minutter skal vikingerne her i konferansen ha en "BoF in a pub". Vi skal diskutere muligheten til en skandinavisk DrupalCamp i København. Vi skal også diskutere hvordan vi kan bruke og misbruke hverandre. ;-) Vi forventer at Danmark, Norge, Sverige og Finland blir representert i dette møtet.

Jeg lover å oppdatere dere i kveld om dette emnet *hvis jeg ikke går tilbake til hotellet drittafull* :-)

oppdatering om emnet

hassan74s bilde
29 august, 2008 - 08:46
hassan74

Jeg lover å oppdatere dere i kveld om dette emnet *hvis jeg ikke går tilbake til hotellet drittafull* :-)

Hmmm... det er kl.9.30 nå hehe

Dette høres ganske interessant ut. Jeg bruker ikke Drupal i jobbsammenheng og muligheten til å delta i en DrupalCamp her er større.

Foruminnlegg

Odd-inges bilde
1 september, 2008 - 22:29
Odd-inge
Drupal er et registrert varemerke for Dries Buytaert