Oppgradering av Drupal Norge til 6.x
(Edit:25.08.08) Drupal Norge er nå blitt oppgradert fra Drupal 5.10 til Drupal 6.4. Det ble ingen problem i selve oppgraderingsprossesen men det er fortsatt ganske mye ting å gjøre. Vi regner med at alle tilpasninger blir ferdig i løpet av uka. Vi beklager mulige ubeleiligheter dette kan medføre. Takk!
---------------
Jeg tror at vi må snart oppgradere Drupal Norge til Drupal 6.x. Jeg blir vant til Drupal 6.x nå at hver gang jeg besøker adminsiden her på Drupal Norge føler jeg at jeg besøker et utdatert nettsted :-)
Utseendemalen er nå oppgradert til Drupal 6.x.
Vi lager en sjekkeliste av tilleggsmoduler som vi bruker på D5.x her. Finnes det ikke en 6.x-versjon til modulen ennå kan vi diskutere om å vente oppgraderingen av hele nettstedet, deaktivere modulen/funksjonaliteten midlertidig til 6.x-versjonen til modulen er tilgjengelig, eller droppe modulen.
CCK
- Content
- Content Copy
- Content Templates
- Date
- Date Copy
- Fieldgroup
- Link
- Node Reference
- Number
- Option Widgets
- Text
- User Reference
Views
- Views
- Views RSS
- Views Theme Wizard
- Views UI
Øvrige
- BUEditor
- Captcha
- Code Filter
- Comment mover
- Comment upload
- Custom Breadcrumbs
- Date API
- Diff
- Forward
- Google Analytics
- HTML to Text
- Janode
- Legal
- Meta tags
- Nodetype
- OpenID
- Page Title
- Path Redirect
- Pathauto
- Persistent Login
- Taxonomy Access Control Lite
- Theme Settings API
- Token (Påkrevd av Pathauto)
- Translation template extractor
- Update status
- URL list
- Mail Editor
- Subscriptions
- SWFTools
- User registration notification
- Workflow-ng
- XML Sitemap
Det kunne blitt fint å vite hva brukere synes. Finnes det funksjonaliteter som dere ikke vil lenger, eller legge til nye, bare skriv en kommentar.
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 2080 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

Dette er lovende
Har strøket dem som har en 6.x-versjon slik at det blir lettere for oss å se og diskutere de andre moduler.
CCK
ContentContent CopyContent TemplatesDateDate CopyFieldgroupLinkNode ReferenceNumberOption WidgetsTextUser ReferenceViews
ViewsViews RSSViews Theme WizardViews UIØvrige
BUEditorCaptchaCode FilterCustom BreadcrumbsDate APIDiffForwardGoogle AnalyticsLegalMeta tagsMail EditorNodetypeOpenIDPage TitlePath RedirectPathautoPersistent LoginTaxonomy Access Control LiteTheme Settings APITokenTranslation template extractorUpdate statusURL listSubscriptionsUser registration notificationKommentarer/anbefalinger:
Re: Dette er lovende
konverter janode til cck
Det finnes node convert for 5.x også, kanskje vi kan konvertere janode-noder til CCK før oppgradering?
Konverteringen var en suksess
Konverteringen av janode-noder til cck var en suksess.
Drupal Norge 6.x-sandkassa
Lekte hele dagen på http://sandkassa.drupalnorge.no. Kopierte hele Drupal Norge til sandkassen og prøvde å oppgradere. Stort sett er det ikke vanskelig å oppgradere nettstedet.
<style type="text/css" media="handheld">.Tester mer i morgen. Hvis det blir ingen problemer med eksportering/importering av views, kan vi kanskje oppgradere Drupal Norge til 6.x i løpet av uka!
Kommentarer?
Views 5.x-1.x til 6.x-2.x. Kalles det oppgradering?!
Her er instruksjoner på hvordan oppgraderer Views 5.x-1.x til 6.x-2.x. http://views-help.doc.logrus.com/help/views/updating
Det vil si at det finnes ingen "upgrade path" (ennå ihvertfall)! Importeringen fra views 1.x til 2.x er ubrukelig, synes jeg. Det er lettere å lage nye visninger istedenfor å importere de gamle. Her er D6.x versjon til engelsk-norsk ordliste: http://sandkassa.drupalnorge.no/ordliste/engelsk-norsk
2 viktige grunn hvorfor vi ikke skal oppgradere ennå:
Skal vi oppgradere til Drupal 6.x nå? Eller skal vi vente?
Oppgradere eller ikke oppgradere...
Vedlegg til kommentarer er jo en kjekk ting å ha. Nå er det ikke så ofte jeg bruker det, men i ordlistediskusjonene er det iblant greit å kunne legge ved skjermdumper. Jeg ser det finnes en 6.x-dev-versjon av http://drupal.org/project/comment_upload, og at Heine ber folk om å teste (http://drupal.org/node/294164), så hvis du har tid og ork kan det være en ide å prøve den ut i sandkassa. Så kan du se om den er solid nok, evt. bidra med bug-rapporter hvis det er noe som ikke virker.
Mhp. konvertering av views veit jeg ikke hvor mange visninger som dere må konvertere for hånd. Det kan jo fort bli en temmelig stor jobb, men det merker jo ikke vi vanlige brukere noe til :-)
Jeg har noen nettsteder selv med en del tilleggsmoduler som jeg lurer på å konvertere, men jeg har ikke helt fått tatt meg sammen til å teste ennå.
Re: Oppgradere eller ikke oppgradere
Det er 6.x-dev-versjon av http://drupal.org/project/comment_upload som vi bruker. Det er allerede installert i sandkassa. Jeg ser ikke noe problem med opplasting av nye filer som vedlegg i kommentarer. Problemet er de gamle filer som vi har lastet opp fra før. Etter oppgradering til D6, vises ikke dem lenger på kommentarene med vedlegg.
jeg skal skrive en bug report til Heine om feil ved oppgradering.
32 tilpassede visninger
Er 32 visninger mye? 1-dagsarbeid kanskje.
innlogget som admin
oops... jeg holder på å ta en backup derfor jeg var innlogget som admin.
oppsett av DN
Da jeg oppgraderte nettstedet mitt var det ikke vanskelig...men nettstedet mitt var ikke satt opp så komplisert som Drupal Norge.
Jeg vet ikke om hvor mange sider dere bruker views. Jeg tror at det er ganske mange... Sidene: Mine deltagelser, Mine bidrag i ordlisten, Mine håndboksider, Mine saker, Mine supporthenvendelser er jo sikkert views og det er bare dem som er på navigeringsblokken. hmmm..ordlista..forside? Mye å gjør! :-)
Lykke til hehe. Sikkert klarer dere det!
Sv: Oppgradering av Drupal Norge til 6.x
24.08.08 (søndag) skal vi oppgradere! Jeg skal skrive et annet innlegg på forsiden slik at alle vet at Drupal Norge blir offline hele dagen.
@Odd-inge: Vi bør ha et møte før lørdag.
Sv: Sv: Oppgradering av Drupal Norge til 6.x
dette er spennende!