!date gjøres ikke om til dato

Når jeg installerte drupal 6.1 på min websiden min fungerte "tilsynelatende" alt. Etter installasjonen av Norsk språk ble forsiden forandret, med at dato og forfatter kom under artiklene. Eneste som ikke fungerer, som jeg har lagt merke til, er at !date (der dato skulle vært på forsiden), ikke gjøres om til dato, men forblir !date.

Takk for svar

zirvap
4 mars, 2008 - 19:46
zirvaps bilde

Jeg hadde samme problemet, så jeg søkte etter !date i tekststrengene. Der så *) jeg at vi har tre strenger:

• !date — !username brukes i versjon 5
  • !datetime — !username brukes i versjon 6
  • !date by !username brukes i både 5 og 6

Jeg tok en tur innom admin/build/translate/search og byttet ut !date med !datetime, og da vistes datoene som de skulle.

Jeg har retta oversettelsen av !datetime — !username på lokaliseringstjeneren nå, men har ikke rørt !date by !username. Hvis noen har eksempler på at den også vises feil i 6.x, så si fra! Jeg prøvde å søke i saksporingkøen på Drupal.org, men fant ikke noe om det.

*) Hvis du logger inn på lokaliseringstjeneren og velger rediger-fanebladet får du et skjermbilde med blå stjerner foran hver streng. Klikker du på stjernene får du mer detaljer, bl.a. hvilke versjoner en streng brukes i.

dibster
18 mars, 2008 - 12:25
dibsters bilde

Hvor kan jeg gjøre disse nevnte endringene? Jeg installerte Norsk Bokmål for kun en time siden, og har denne samme feilen.. !date viser ikke dato..

Takk.

EDIT: Klarte få det til. Det var mulig et eldre snapshot som lå ute for download. Lastet ned en ny auto-kompilert fil fra siden og importerte denne. Fungerte bra.

OddEven
4 april, 2008 - 20:04
OddEvens bilde

!datetime ser ut til å skrive datoer på formen: DAY MM/DD/YYYY - HH:MM, for meg som er vant med norske måter å skrive datoer på er det unaturlig å angi måned foran dag. Jeg vil ha DAY DD/MM/YYYY - HH:MM. Hvordan endrer jeg dette? Eller har jeg misforstått noe her?