Problemer med slideshow og blocks i CorperateClean

Jeg har Drupal 7 og har installert CorperateClen da jeg liker designet og passer for mitt bruk. Har god erfaring fra Drupal generelt og har stort sett klart å få til det meste ved egen hjelp.

I dette Theme´et kan man plassere 3 blocks i bredden, og det er inkludert slideshow i "banner"- området.
Det skal være en dropsown-meny, men den kan jeg ovrhodet ikke finne. I Drupa 6 kan man legge 3 blocks i bredden også og der står det tydelig valg; venstre, midten og høyre. Her er det annerledes.

Jeg har nå holdt på ganske lenge med å finne funsjonen for å legge inn bilder og tekst i slideshow´et. Dette Theme´et har innebyg javakode, men dette har blitt "gresk" for meg.

Er det noen her som hade dette Theme´et, og som kan forklare på en enkel måte hvordan får dette til?
Mest sannsynlig skyldes dette en liten "filleting", men inntil man finner den, synes det å være vanskelig.

Og når man legger inn tekst på "content", så kommer det som kun skal ses på baksiden fram, som "image" og "body". Dette Theme´et er så stilrent og bra, og dte er sikkert enkelt å betjene når man bare finner de funksjonene man skal bruke.

Når det allerede er innebygt slideshow, trenger man vel ikke ytterligere koder? Men jeg kan ikke finne denne "Dropdown-menyen", den skal også være inkludert. Dette er et gratis Them jeg lastet opp, som skal være tilpasset Drupal 7.

Bente H.

thorandre
3 august, 2012 - 10:13
thorandres bilde

Hei!
Bilder og tekst til slideshowet endrer du direkte i /sites/all/themes/corporateclean/page.tpl.php

Bildene som ligger der som standard i themet ligger nå i mappen
/sites/all/themes/corporateclean/mockup

Resten av hjelpen du trenger finner du her:
Corporate Clean Manual

Du er nok nødt til å endre kode her dessverre :)

Thor Andre Gretland | Front Kommunikasjon
www.front.no