Jobber med en kampsportside og de tar opp en del videoer som gir dette formatet. De ønsker å laste dem direkte opp på siden for visning. Men jeg fikk ikke til å vise dem.
Kan eventuelt få tak i noen videoer der fra og laste opp igjen for testing.
Videoformater er noe herk å jobbe med. Vi kjørte nylig en ganske stor kampanje for Colgate Palmolive i Norge, Sverige, Danmark og Finland der man skulle kunne laste opp bilder eller video.
Løsningen jeg endte opp med var å sende alle videoene til til zencoder.com som konverterte (transkodet) filene til et format jeg selv valgte. Zencoder sendte så filene videre til en Amazon S3 bucket som jeg brukte til å streame videoene fra. På den måten slapp jeg å bekymre meg for lagringskapasitet på lokal server. Funka helt greit. Sjekk video-modulen her: http://drupal.org/project/video
Løsningen ser ut til å bli å bruke "You Tube" eller som "odegard" gjør, bruke "zencoder.com" som mellomlager og embedde dem tilbake til Drupalinstallasjonen. Ser at de fleste andre formatene blir håndtert kjempefint av "FFmpeg"-tillegget på serveren.
Utrolig fin tilleggstjeneste å ha denne på serveren. Tror bare det er "minhost.no" som tilbyr dette i Norge.
Ingen??
Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
Kan du si litt mer om sammenhengen du bruker videofilene i?
/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)
Jobber med en kampsportside og de tar opp en del videoer som gir dette formatet. De ønsker å laste dem direkte opp på siden for visning. Men jeg fikk ikke til å vise dem.
Kan eventuelt få tak i noen videoer der fra og laste opp igjen for testing.
Kjører "FFmpeg" på serveren.
Videoformater er noe herk å jobbe med. Vi kjørte nylig en ganske stor kampanje for Colgate Palmolive i Norge, Sverige, Danmark og Finland der man skulle kunne laste opp bilder eller video.
Løsningen jeg endte opp med var å sende alle videoene til til zencoder.com som konverterte (transkodet) filene til et format jeg selv valgte. Zencoder sendte så filene videre til en Amazon S3 bucket som jeg brukte til å streame videoene fra. På den måten slapp jeg å bekymre meg for lagringskapasitet på lokal server. Funka helt greit. Sjekk video-modulen her:
http://drupal.org/project/video
Utvikler - www.norweb.no
Løsningen ser ut til å bli å bruke "You Tube" eller som "odegard" gjør, bruke "zencoder.com" som mellomlager og embedde dem tilbake til Drupalinstallasjonen. Ser at de fleste andre formatene blir håndtert kjempefint av "FFmpeg"-tillegget på serveren.
Utrolig fin tilleggstjeneste å ha denne på serveren. Tror bare det er "minhost.no" som tilbyr dette i Norge.