Ubercart eller Drupal Commerce?

Jeg har utviklet nettsider med ubercart for Drupal 6 før, men siden det finnes mulighet til å velge mellom Ubercart og Drupal Commerce på D7, er jeg ikke sikker om jeg vil lære Drupal Commerce når jeg kan Ubercart.

Tidligere maintaineren til Ubercart startet Drupal Commerce og ser ut som det er ganske populær nå.

Hva synes dere? Er Drupal Commerce den beste nettbutikk løsning for Drupal nå eller er Ubercart fortsatt noe å satse på?

stenjo
10 mai, 2012 - 14:38
stenjos bilde

Jeg har ikke brukt mye tid på å sette opp butikkløsninger i Übercart - hverken i D6 eller D7 - kun nok til å bygge en integrasjon med Tripletex for disse.
Det jeg ser så langt er at Commerce er bygd opp på en annen måte hvor ikke lenger et produkt = en node slik det er i Übercart. Da har man større fleksibilitet med produktvarianter og produktbeskrivelser hvor disse ikke er en-til-en for eksempel (T-skjorter).
Når maintaineren for Übercart skifter beite - er det stor grunn til å følge med.
Hvor MODEN Commerce er nå er et annet spørsmål. Personlig er jeg ikke i tvil: Commerce kommer til å ta over mer og mer og vil til slutt danke ut Übercart. Helt sikkert.

/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)

stenjo
11 mai, 2012 - 09:23
stenjos bilde

Jeg tror nok, om jeg sto foran et nytt oppdrag hvor kunden ønsker en butikkløsning, at jeg hadde kikket på Commerce og sett om den ville dekke behovet. På betalingssiden er det i alle fall mye som er gjort av integrasjon - både WorldPay og Dibs samt PayPal ser ut til å fungere veldig bra.
Hvor mye som finnes på fakturerings- og regnskapssiden er jeg usikker på men det finnes en (Svensk) integrasjon mot Klarna - og så har vi jo Tripletex integrasjonen da...

/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)

JohnNoc
5 oktober, 2012 - 02:33
JohnNocs bilde
Forumstatus: Åpen»Ferdig

5 måneder etterpå...

Jeg har nå utviklet 2 nettsteder med Drupal Commerce og jeg kan si at Drupal Commerce er kjempebra! Hvis man har peiling på entities, er det faktisk lett å lære...hvis ikke, er lærekurven høyere enn Ubercart og man må tenke annerledes.

Vi gjør det enkelt for deg å lykkes på nett