Administration menu

Hei

Jeg prøvde modulen Administration menu. men fikk noen problemer med en notification rule. Feilen førte til et mange ikke fikk email varsel ved ny story, nytt foruminnlegg eller kommentar til denne.
Noen som har noe kjennskap til dette.
Jeg likte menyen, den var veldig oversiktelig.

Ole Martin
16 april, 2012 - 16:57
Ole Martins bilde

Hvordan henger disse to modulene sammen?
http://drupal.org/project/admin_menu
http://drupal.org/project/notifications

Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
janda
16 april, 2012 - 19:23
jandas bilde

Ole Martin. Jeg har brukt Rules for å sende automatisk email-varsel ved nye innlegg.

Ole Martin
16 april, 2012 - 20:56
Ole Martins bilde

Ok, så da har det ingenting med

Jeg prøvde modulen Administration menu. men fikk noen problemer med en notification rule.

For det var det som forvirret meg.

Ok, over til Rules.
Kunne du beskrive hvilke valg du har lagt opp til. Min(e) fungerte for godt :-) Måtte moderere den litt da mange klagde på mange e-poster.

Skal gå igjennom den jeg har etterpå.

janda
16 april, 2012 - 21:52
jandas bilde

Kunne du beskrive hvilke valg du har lagt opp til.
Jeg vet ikke hva du mener med "valg", men kan vise til en tidligere tråd:
http://www.drupalnorge.no/innlegg/forum/innlegg-1840

Jeg kan ikke med full sikkerhet påstå det var modulen Administration menu som var årsaken, men når jeg avinstallerte modulen så funket varselet igjen. Derfor går jeg ut fra at det var den som forårsaket feilen.

Har tidligere erfart at noen moduler har hatt innvirkning på andre moduler igjen.

Ole Martin
16 april, 2012 - 22:49
Ole Martins bilde

Du skriver:

Jeg kan ikke med full sikkerhet påstå det var modulen Administration menu som var årsaken, men når jeg avinstallerte modulen så funket varselet igjen. Derfor går jeg ut fra at det var den som forårsaket feilen.

Har tidligere erfart at noen moduler har hatt innvirkning på andre moduler igjen.

Vil bare si at hadde denne opplysningen vært postet slik i trådstarten, så hadde det vært mye enklere å forstå sammenhengen. Eller kanskje det er jeg som ikke forsto det helt.

Så admin-menu-modulen stoppet funksjonen til Rules. Ikke et helt ukjent problem at "admin modul" forårsaker problemer. (Tok et søk)

Hvilken versjon av "admin menu" bruker du? Prøv siste "Dev"-versjonen for å se om det er fikset opp i. Også "Dev"-versjonen av "Rules". For det kan være noe i "Rules" også.

janda
17 april, 2012 - 09:19
jandas bilde

Jeg brukte Admin. menu version 6.x-1.8
Jeg bruker Rules, version 6.x-1.4

Dette er ikke noe stort problem for jeg klarer meg bra med Navigation menu, men jeg syntes admin menu var veldig oversiktelig og kjapp.
Vi kommer nok til å oppgradere til D7 snart og der er det jo en slik meny.

Jeg opprettet tråden kun i det øyemed at det kanskje kunne bli til nytte for andre.

Jeg beklager min ordlegging og den mangelfulle opplysning. Men det går litt fort i svingene til tider og da kan det bli veldig uforståelig. Skal skjerpe meg ved neste anledning.

janda
17 april, 2012 - 18:49
jandas bilde

Er "Dev" versjonen av "Rules" stabil?
Dersom jeg velger å prøve "Dev" versjonen i stedet for versjon 6.x-1.4
må jeg da avinstallere versjon 6.x-1.4 før installering av "Dev" versjonen ? I så fall må jeg vel lage alle reglene på nytt ?

Ole Martin
17 april, 2012 - 20:08
Ole Martins bilde

Når ingenting annet "virker" bruker jeg dev-versjonen. I D7 bruker jeg nesten bare "Dev-versjoner", + noen alpha ...

Du installerer dem som vanlige moduler. Det som er viktigst er at du tar BACK-UP av databasen før du gjør det!! Noe du burde gjøre uansett type moduler :-)

Alt du har av regler skal være der og fungere etterpå.

janda
20 april, 2012 - 16:39
jandas bilde

Det ser ut for at feilen ikke ligger hos oss, men hos web hotellet. Siden vår sender ut mailene som normalt, men noen av mailene blir registrert som spam av serveren vår og blir blokkert. Det sies at en webside på samme server har spammet veldig mye i den siste tiden.

Dermed kan det tyde på at det ikke er modulen "Admin. menu" som skaper krøll. Det var jo godt å få vite.