Hjelp til blokkinstillinger for nyhetsinnsamler
Hei.
Jeg har et litt generelt spørsmål når det gjelder blokkinstillinger. Jeg skal lage en blokk hvor nyheter fra nyhetsinnsamleren, ruller nedover og hele tiden oppdateres (slik som "Under sykling i media" her: http://www.sykling.no/Sider/Velkommen.aspx)
Jeg har forsøkt å opprette en blokk hvor stien er navnet på siden, etterfulgt av "aggregator", men da dukker bare mine egne noder opp. Jeg har også forsøkt å lage en egen meny-link med samme stien, og da kommer de riktige nyhetene opp. Men her møter jeg et annet problem...når jeg logger ut av admin-kontoen, og ser på siden slik en vanlig bruker gjør, så vises hverken nyhetsinnsamler-blokka eller meny-linken.
Jeg har forsøkt en del ulike løsninger, men ender alltid opp med samme resultat, at mine egne noder vises. Det hadde også vært fint om lenken åpnet seg på en ny side.
Håper det finnes en grei forklaring på dette. God påske :)

Ville vært fint å visst hvilke moduler du allerede benytter/prøver bruke..
Har du lagt til noen nyhetsstrømmer her, feks?: admin/config/services/aggregator
Når det gjelder visning av blokka, sjekk at ikke tilgangen er begrenset til en eller flere roller, men at alle du vil skal kunne se blokka, har tillatelse til det:
1) Gå til admin/structure/block
2) Trykk på "Konfigurer" på den blokka du vil fikse tillatelser på
3) Skroll ned til "Roller" og se at ikke noen begrensning gjør at f.eks. anonyme brukere ikke ser blokka...
4) Trykk på "Lagre blokk"
Hei.
Takker for alle svar. Har hatt en hektisk dag på jobb og det blir det nok i dag også, så jeg har ikke fått annledning til å se på det. Kommer tilbake med rapport på hvordan det går når jeg får satt meg ned å forsøkt litt mer :-)
Hei igjen.
Jeg har allerede gjort det du beskriver, men merkelig nok så fungerer det ikke...
Hvis du har en nyhetsstrøm som bare vises når du er logga inn som admin, så skyldes dette sannsynligvis at du ikke har satt tillatelser til å aksessere nyhetsstrømmer. Dette gjør du på siden admin/user/permissions
Takker :)
Ja, det ordnet seg når jeg endret tilgangen for de ulike brukerrollene.