Betaling for medlemsskap
Det hadde gått meg hus forbi at det gikk an å melde seg inn i foreningen her ;-)
Forsøkte det og fikk følgende gladmelding fra PayPal:

Tror kanskje dette på sikt vil gjøre noe med medlemstilstrømmingen.
Synes å huske det var en diskusjon om foreiningens status hos PayPal. Dette ser ikke ut til å være i orden.
Finnes det andre måter å bli medlem på?`
/Sten

Sjekket i dag og den samme feilmeldingen som over er der fremdeles. Kan man enda ikke få lov til å melde seg på som støttemedlem i Drupal Norge?
Hva gjør vi med andre betalingsløsninger nå?
/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)
Hei
Det mangler fremdeles frivillige til å fikse dette - det kan også eventuelt settes opp med Tripletex!
Paypal har låst kontoen vår, dette er det mange foreninger som har problemer med. Jeg kan ta ut 3300 i måneden, og vil jo etterhvert få overført det som står der.
Det er nok lite stemning i styret for å bruke Paypal fremover, så vi må vel uansett få til noe annet?
Ellers så burde vi selvsagt legge om på siden med betaling - tenker vår gode webredaktør kan ta det opp med meg, så finner vi en mellomløsning...
Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no
Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo
Forslag til «mellomløsning»: Noen i styret tar ansvar for å legge inn en liten tekst som sier at innmelding ikke er mulig for tida, og fjerner lenka til Paypal. Trenger ikke noe spes av koordinering, og bør ikke ta mer enn ti min, toppen.
Jeg lagde et forslag til en midlertidig løsning på dette for et par uker siden. Dette besto i et enkelt webform knytta opp mot Tripletex-modulen som jeg og Stenjo jobber med.
Er forsåvidt i gang med en utviklingsversjon av tripletex webform integrasjon for den som er interessert. Finnes i siste -dev av Tripletex
/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)
Jeg sitter ikke i styret, men har likevel ryddet opp på siden for medlemsskap/innmelding. PayPal-boksen er kommentert ut og det er enda tydeligere at man ikke kan melde seg inn akkurat nå.
PS! Hva med å oppgi et kontonummer som kan betale til? Jeg tror folk hadde klart det også. Det er vel ikke så mange medlemmer at kasserer ville bli overarbeidet?
PS! Hvor mange rakk å betale/melde seg inn før PayPal-lukket kontoen? Er det lagd en medlemsliste?
Medlemslisten er pr. dags dato listen over innbetalinger via Paypal.
Da vi startet foreningen og jeg ble valgt til kasserer, så satte jeg som et krav at vi skulle ha en automatisk innmelding for å unngå rot med manuelle innbetalinger og papirer for dette.
Tidligere i sommer gav jeg meg på det, og er vel enig i at vi bare bør få igang igjen muligheten.
Men, et av problemene er at det er lite vilje til å arbeide med foreningssaker... Selv skal jeg gjerne innrømme at jeg burde lagt mer arbeid inn mot styret siden årsskiftet, men vi ser også at det gjelder alle involverte - det er vanskelig å få satt av tid nok.
Vi mangler også kasserer for det nåværende styret. Det er vedtatt at vi kan bruke noe av midlene som står på konto til å la utenforstående ta papirarbeidet, men om det er noen medlemmer som heller har lyst og energi til dette så kunne vi sikkert ha sponset en camp eller noe liknende for vedkommende?
Hei - er det fremdeles ikke mulig med innmelding? Er det mulig f. eks bare å sende epost og overføre penger (når jeg endelig er klar).
Jeg kan sikkert hjelpe litt til med regnskap og medlemslister i bytte mot en fribilett eller to for drupalcampen. Jeg regner med medlemstallet foreløpig er beskjedent, sånn at dette ikke blir så alt for mye jobb. Dere bruker nå Tripletex til regnskapet, ikke sant?
Jeg kan også sette opp Tripletex-modulen på innmeldings-siden, men da må noen gi meg admin-rettigheter på sidene først.
Hei, Norweb AS ønsker å bli medlem. Ser at PayPal ikke fungerer, er det et kontonummer vi kan overføre medlemsavgiften til?
Utvikler - www.norweb.no
Forstår det slik at en ny ordning er på trappene og kommer denne uke. I mellomtiden kan dere eventuelt besøke drupal.no og se om det også kan være noe for dere.
Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
Takk for oppdatering. Jeg har nå registrert konto på drupal.no.
Utvikler - www.norweb.no
Ok ditt innlegg er publisert. Fint at vi blir flere og flere der også.
@reswild, ta kontakt med meg direkte - så skal vi sikkert få ordnet noe!
Ellers så kommer det betalingsmulighet på ny paypal-konto på campsidene denne uken fra Front, da blir det sannsynligvis mulig å legge ut en ny knapp her og.
Jeg sendte tvit til @drupalnorge, men mulig at den ansvarlige ikke har sett den. Jeg la til innhold med WizOne Solutions (registrert som Kaland Web i Brønnøysund). Tror noen må publisere det eller evt avklare ting med meg.
http://drupal.org/user/739994 :)
Da har jeg publisert det. Her er det noen som får e-post fra drupal.no som må begynne å sjekke dem!!
Takk skal du ha! Virker som jeg kan redigere det nå. Skal endre logoen til noe med bedre oppløsning.
Jeg ser at det nå er mulig å betale for medlemskap på camp-sidene, men hvorfor koster dette 100 kr der, mens det står 200 på innmeldings-siden her?
Gjelder forresten medlemskapet i ett år fra innmeldingsdato, eller går det på kalenderår?
Hm, etter årsmøtevedtak i fjor er kontigenten 200 for 365 dager. Så dette må vel være for et halvår, da? (Hvis man skal følge årsmøtevedtak, og det bør man jo.)