drupalnorge.no fremover

Det er flere ting man må ta tak i, blant annet dette med kontoer og spam(kontoer).

Mollom er forsåvidt greit, men det hindrer ikke noen å opprette spamkontoer !? Hvordan kan man løse det? Jeg har ikke noen slike problemer på noen av de sidene jeg driver! Kjelesås IL har 13 siter og 0 spamkontoer? (tror det kan ha vært 3 - 4 i løpet av de åra sitene har vært aktiv.

Noen andre som har erfaringer med dette?

cleanpixel.no
23 november, 2011 - 15:13
cleanpixel.nos bilde

Hei, bra du er i gang, og gratulerer med valget som webredaktør!

Jeg bruker Mollom på en side som hadde MYE spam tidligere, det er bare å slå den på for bruker-registrering, så blir det full stopp på spam-kontoer.

Kan tenke meg at sidene dine ikke er fanget opp siden de ikke har noe med IT å gjøre, det er jo automatiske script som står for 99.9% av spammingen.

Foreslår at du tar en prat med Anders på teknisk, han har sikkert erfaringer og forslag som kan tas når sidene skal migreres!

Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no

Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo

cleanpixel.no
23 november, 2011 - 15:13
cleanpixel.nos bilde

Hei, bra du er i gang, og gratulerer med valget som webredaktør!

Jeg bruker Mollom på en side som hadde MYE spam tidligere, det er bare å slå den på for bruker-registrering, så blir det full stopp på spam-kontoer.

Kan tenke meg at sidene dine ikke er fanget opp siden de ikke har noe med IT å gjøre, det er jo automatiske script som står for 99.9% av spammingen.

Foreslår at du tar en prat med Anders på teknisk, han har sikkert erfaringer og forslag som kan tas når sidene skal migreres!

Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no

Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo

Ole Martin
23 november, 2011 - 15:38
Ole Martins bilde

Kjører CAPTCHA der og den viser at den har blokkert noen 100-talls "submissions" den siste tiden.

Ser jo at det stadig dukker opp nye spam-kontoer her. Vi får ta en runde på det og snakke med Anders, og finne en bedre innstilling hvis det er mulig.

Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
Ole Martin
22 mai, 2012 - 12:09
Ole Martins bilde

Tilbake til virkeligheten?

Nå er det snart "daglige" innlegg med spam her, noe som viser at vi har dårlige løsninger på dette.

Tilbake til CAPTCHA og den enkle løsningen. Jeg har over 15 sider som kjører CAPTCHA og ikke mer en maks 2 spammere pr. år. Og dette er sider der folk registrerer seg selv ....

Men her må de også løse en matte-oppgave når de også logger inn... Men hvor vanskelig er det? Og hvor ofte logger man inn?

Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs