themes og farger som ikke vises (fersking lurer)
Er sikkert alt for åpenbart svar til dette, men har nettopp installert Drupal 7 og sitter og tester themes. En ting som går igjen, med f.eks Bartik 7.8 prøver jeg default på Color scheme. Går tilbake til siden min og fargene vises som i preview.
Når jeg prøver et annet scheme eller Custom, "forsvinner" fargene på selve siden, selv om preview indikerer noe annet.
Hva er det jeg surrer med?
Rookie takker for svar:)

Antar at du setter fargene for hver enkelt theme, de fleste settingene er lagt opp sånn.
Hvis du setter det globalt, så kan det være at det ikke henger med - hvis det er litt forskjeller på themene.
Velkommen til Drupal og sidene her, og kommer du på campen så vil du lære mye på en veldig hyggelig måte!
http://oslo2011.drupalcamp.no/
Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no
Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo
Takk for svar!
Riktig det, stiller inn fargene for hvert enkelt theme. Fargene vises om jeg velger "default"-fargene til angitt theme, men vises altså ikke om jeg velger custom eller en annen instilling til valgt theme.
Har vekslet litt på ulike themes og det samme oppstår. I preview ser man hvordan det skal ta seg ut, men når jeg kommer tilbake til "home" er disse borte.
Er det noe jeg kan slette og legge inn på nytt som kan påvirke dette?
Har du tømt cachen? (/admin/config/development/performance)
Hvis ikke, prøv det :) Kan jo være så enkelt.
Takk for tipset, men den virker drøyt sta på dette. Ser at det er noen som diskuterer dette på forums, skulle likevel ikke tro at dette skulle være noe problem.
ALLE themes oppfører seg likedan, default funker, mens andre innstillinger gir en nesten helhvit side.
Vil det hjelpe å slette alle tilførte themes? Hvis, hva slags andre filer (evt på database) må fjernes da, for å prøve å komme tilbake til utgangspunktet?
Jeg har en vag erindring om å ha hatt et lignende problem, men jeg lurer på om det bare var egendefinerte farger som forsvant. Så vidt jeg husker var det noe tull med tillatelser til filer og kataloger -- tjeneren var satt opp feil, så Drupal fikk ikke lov til å lagre filene med de egendefinerte fargene jeg hadde valgt. Høres egentlig ut som du har et annet problem, siden du heller ikke får til å velge mellom forskjellige ferdige fargealternativer, men jeg hiver det nå fram i tilfelle det kan være til nytte.
OK, interssant. Hvilken tjener tenker du på?
Jeg slettet alt, installerte på nytt, og sjekket nå aller først om dette problemet gjentok seg. Bartik står i default, men med en gang jeg går inn å endrer på color settings, vises ingen av disse på siden.
Frustrerende, det er mye spennende som jeg vil teste ut, men må jo bytte program hvis fargene blir et problem.
Merkelig. Prøver å endre på testdomenet mitt, og det er helt problemfritt. Kjører du på et webhotell? Kjører du i php safe mode? (tror safe mode ble fjernet i php 5.3.0, så kjører du det er det ok)
Ellers kan det være som zirvap er inne på, at den fila som opprettes med fargeinfo av en eller annen grunn ikke er lesbar, eller at katalogen den ligger i ikke er lesbar.
Jeg har siden via one.com. Her ligger min phpAdmin, men er lite der inn, foruten å slette rester av program når jeg installerer på nytt.
Så jeg gjennomfører normal install til drupal, inn på one.com`s database. Får ingen feilmeldinger noe sted. Kan det være noe med databasen?
"one.com", da er vel denne saken også løst :-) Skift host så skal du se forskjell. Og du er ikke den føsrte og sikker ikke den siste som får problemer pga "one.com". Vil tro at det er minneproblemer ...
Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
Hm, du sier det. Jeg skal prøve å konfrontere de med problemet i dag, får se hva de sier.
Hvilke webhotell har dere gode erfaringer med da?
Jeg kan anbefale:
minhost.no
proisp.no
netbox.no
webhuset.no
Holder på å flytte alt over til førstnevnte etter hvert. Må bare teste dem litt mer først :-))
Da var det løst! Dette var da en ekstra htaccess fil som var skjult for meg i en deafult-mappe. Ble åpnet slik at den kunne redigeres.
Takk for innspill!
Ah! Ja det var selvsagt også en mulighet.
One.com er håpløse på Drupal. Har selv flyttet nesten alt til minhost.no (har du enda ikke testa ferdig Ole Martin? Du lar neimen ikke mye stå uprøvd ;) ), og tror du ikke one.com ville ha betalt for neste år også, selv om jeg avsluttet abonnementet. Billig kanskje, men ikke lite frekt likevel spør du meg...
Uansett, one.com har en del begrensninger som kan skape mye irritasjon etter hvert som du begynner å ville utforske funksjonaliteten i Drupal, så jeg ville flytta så snart som mulig.
Netbox.no har også fungert bra for oss, men selv de er noe begrensa i forhold til minhost. For min del var det antall databaser vs. pris som ble den berømte dråpen hos dem.
(webhuset og proisp har jeg ikke hatt noe med å gjøre, så tør ikke si så mye om dem.)
Nå tenker jeg at one.com ikke kanskje var det beste valget ved å bruke D.
I det øyeblikket vi har fått det til å fungere, er jeg i ferd med å sette opp menyer. Alt går bra til jeg starter med submenus. Jeg har valgt "show always expanded", sjekket at hierarkiet er riktig. Men submenyen kommer ikke frem når man drar musa over mother link, eller klikker på den.
Er dette meg, eller er det noe som ligger i databasen her også, som kan forstyrre?
Starter nå med flere "pakker", egne og kunder, og med mange domener på minhost.no. Så nå skal det jobbes hardt utover vinteren :-))
Jeg hadde samme problem som Stenas. Er på One.com og fikk ikke konfigurert fargeskjema. Vil tilføye at det er to .htaccess-filer som begge må endres. En som ligger i hovedmappen (men som er skjult om man går inn i file manager via One.com, man må bruke serverklient f. eks. filezilla), og en som ligger under sites/default/files. I begge filer må to options inaktiveres ved å sette # foran.