500-feil på tyngre sider
Jeg har et par tilfeller her der Drupal 6-installasjoner henger seg... Det er relativt komplekse sider, og på forskjellige servere.
Skal ikke si jeg er noen ekspert på apache, men jeg har letta på lasten ved å gå ned på antall prosesser osv - og den ene siden er virkelig rask på en VPS. Men, når jeg prøver å installere lokalt, så stopper det...
Noen som har tips til diagnostisering? Får installert helt fint på nytt fra kodebasen til begge, så jeg regner med at det er et database-problem...
Har tømt cache, slått av det jeg kan av mistenkelige moduler i databasen - men samme resultat...

...og da kjører de på nginx!
Da er det apache-feil ja :)
Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no
Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo
Har du sjekka feil-loggen på serveren?
Kom ikke så langt, har hatt andre logger å lese igjennom - hacking :)
Ser jeg burde gå mer i dybden på apache etterhvert ja...
Daglig leder Terio AS / Cleanpixel.no
Visuell webutvikling - drift fotostudio Oslo
Hvis det er 500 du får så tviler jeg på at det har med databasen å gjøre, men heller feilkonfigurasjon av Apache e.l. Sjekk om du ikke har en .htaccess eller to for mye liggende rundt? Eventuelt at RewriteBase er satt til noe som ikke eksisterer? Husk at RewriteBase er relativ til angitt vhost sin root-folder, så hvis du er i /drupal, må også basedir være satt til /drupal.
Det er forøvrig lekende lett å finne ut hva som er galt, bare ta en kjapp titt i /var/log/error.log.
System-ninja ved Ninjakode - http://ninjakode.no