FCKeditor
| 22 januar, 2010 - 15:49
Jeg har installert FCKeditor men får ikke frem skrifttyper,skriftfarge og bakgrunnsfarge i verktøylinja.
Hva kan jeg gjøre med dette ?
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 276 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

Sv: FCKeditor
Kommer litt ann på hvordan du har installert den? Har du stand alone modulen eller bruker du WYSIWYG modulen? Om du bruker stand alone modulen (http://drupal.org/project/fckeditor):
FCKeditor
Det er nok stand alone modulen jeg har brukt.
Jeg tror jeg foreløpig får klare meg uten tekstfarge,skrifttyper og bakgrunnsfarge da jeg er usikker på
hvordan jeg skriver koden i fckeditor.config.js.
Sv: FCKeditor
Vanligvis er de tingene du lister opp slått av i 99.99% av nettsider grunnen er at det siste du ønsker er at brukere endrer fonter, farger, bakgrunner og på den måten veldig enkelt ødelegge utseende av nettsiden.
Har du spesielle seksjoner som skal stå ut markerer du denne seksjonen med en spesiell klasse (class="seksjonenmin">) og så koder du en opp CSS for denne klassen. Editorer som Fckedit og andre kan du markere tekst og si den skal ha "magiske" klasser.
Tips: De fleste stand alone prosjekter er editorer er smådød pga folk heller bruker http://drupal.org/project/wysiwyg som er en magic bullet for de fleste editorer.
Sv: Sv: FCKeditor
Takk for viktige opplysninger
WYSIWYG-modul - FCKeditor's knapper - CKEditor
Personlig liker jeg ikke wysiwyg og foretrekker standalone versjonen til FCKEditor. Jeg tror at wysiwyg ble populær på grunn av det er et prosjekt av Daniel Kudwien (sun). Jeg leker litt med CKEditor nå for et nytt prosjekt, og jeg synes at editoren er ganske bra. Jeg tror at jeg skal bruke CKEditor til nye prosjekter fra nå av. CKEditor sin nettside bruker Drupal også, så det gir meg den tryggheten at det skal funke i Drupal plettfritt.
Angående support-spørsmålet, kan du velge «Drupal Full» i Editor Profile-siden. Det finnes i CKEditor. Jeg tror at det finnes i FCKEditor også. Ellers kan du legge til knapper på js filen fckeditor.config.js.
Det finnes en plugin for CKeditor som lar administratorer legge til egne css klasser...vet ikke om det finnes for FCK.
Ekstra knapper
Takk for all hjelp.