Default Body-felt lagres ikke i databasen
| 18 januar, 2010 - 10:32
Heisann,
opplever en merkelig feil. I egenlagde contenttypes lagres ikke innholdet i Drupals standard body-felt. Dette skjedde "plutselig" - torsdag forrige uke ble innholdet lagret i databasen gjennom Body-feltet, fredag forrige uke ble det ikke lagret.
Det eneste jeg har gjort som kanskje kan ha noen påvirkning er å legge til et par CCK-felter i et par contenttypes og oppdatert noen custom view-filer for output, men det virker lite logisk at dette skal påvirke lagringen av body-feltet i databasen.
Er det noen som har opplevd noe lignende, eller har en potensiell løsning?
På forhånd takk,
Marius Akerbæk
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 163 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

Sv: Default Body-felt lagres ikke i databasen
Vet du med sikkerhet at innholdet ikke blir lagret i databasen, eller bare antar du det siden innholdet ikke blir vist?
Får du noen feilmelding? Printer themet ditt $messages variabelen?
Takker for svar. Jeg vet med
Takker for svar.
Jeg vet med sikkerhet at innholdet ikke blir lagret i databasen, jeg har sjekket databasens tabeller for innhold etter utallige forsøk. Themet printer $messages-variabelen. Jeg får dog ingen feilmelding ved lagring av innholdet.
Pussig. Du kan jo bruke
Pussig.
Du kan jo bruke hook_nodeapi til å sjekke hva som skjer med nodeobjektet gjenom de ulike stegene.
Evt. kan du og redigere mysql.inc slik at den printer db queryet med drupal_set_message, slik at du får en pekepinne på om feilen er med drupal konfigurasjonen din eller på databasenivå.
Sv: Pussig. Du kan jo bruke
Nok en gang, takk for ideer. Skal benytte meg av disse metodene for å se på mulige hindringer.
Har dog oppdaget at problemet svært sannsynlig ligger i tinymce-wysiwygen, da body lagres når jeg endrer input fra filtered HTML til full HTML...