Bruke modulen Comment Alter Taxonomy på drupalnorge.no
| 11 januar, 2010 - 09:31
Det har kommet med forslag om å installere Comment Alter Taxonomy her på drupalnorge.no. Vi kan bruke modulen til å etterligne issues-køen på drupal.org. Har dere forslag om kategorier og til hvilke nodetyper skal vi bruke kategoriene?
- Ordlista - Siden vi diskuterer hver enkelte oppføring på ordlista, er det kanskje ok å se statusen til diskusjonen.
- Status
- Åpen
- Under diskusjon
- Satt som standard
Forum:
- Support - Akkurat nå, lister vi ubesvarte supportspørsmål på forsiden. Problemet med det er...suppothenvendelser blir automatisk tatt ut av listen når noen skriver et kommentar. Det er kanskje kjekt å sette noen *ekte* status på supporthenvendelser som...
- Status
- Ubesvart
- Trenger mer info
- Besvart
På siden http://drupalnorge.no/support, kan vi også gi brukere alternativer til å liste opp hva de vil se.
- Drupal Norge framover (bytte til Om Drupal Norge, under diskusjon - se http://drupalnorge.no/innlegg/forum/innlegg-1120) - Samme som denne tråden, bestemmer vi om enkelte ting for å forbedre nettsiden vår. I dette forumet, kan vi også planlegge treff, camps, osv. Da er det kjekt å se statusen til diskusjonen.
- Status
- Åpen
- Trenger mer info
- Under diskusjon
- Avgjort
- Gjennomført
Er det mulig å sette sammen disse slik at vi kan bare lage et ordforråd istedenfor 3 separate "status"?
Hva synes dere?
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 329 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

Bruk av Comment Alter Taxonomy
For ordlista tenkte jeg bare en "under diskusjon" som kan legges til og fjernes etter behov. Hvordan ser du for deg at de to ekstra kategoriene skal brukes og tolkes?
Mhp. kategorier for "Om Drupal Norge" tenkte jeg først at det er overkill, at vi har såpass få folk som gjør ting her at det ikke er bruk for noe særlig kategorisering eller organisering. Men så slo deg meg at nettopp fordi vi er så få kan det være nyttig å synliggjøre hvilke oppgaver som er åpne. F.eks. kunne vi da sette "Gul katalog" som en slik åpen oppgave, og hvis folk veldig gjerne vil ha en gul katalog, så får de melde seg til å lage den. Mao. ha det som en oppgaveliste og forslagsliste, i tillegg til planlegging av oppgaver vi holder på med.
Mhp. kategorier foreslår jeg:
Mao:
Sv: Bruk av Comment Alter Taxonomy
Jeg glemte jo i går at kategorier er knytta til innholdstyper, så status vil være felles for alle foruminnlegg. Så jeg forandrer forslaget mitt til at vi bare bruker disse for foruminnlegg:
Her er forslag til forumstatus (fra test.drupalnorge.no):
Og her er forslag til "Under diskusjon":
ok!
så ikke denne kommentaren før :-) .... ok.... ser bra ut! implementere?
Sv: ok!
Gjerne! Jeg tenker jeg ser på det til helga. Jeg har også kikket litt på å bruke Views glossary til ordlistevisninga, noe sånt som her: http://test.drupalnorge.no/glossary . Så slipper vi å bruke taksonomi til alfabetiseringa.
Sv: Sv: ok!
Ble ikke tid denne helga (dro og så Avatar i dag i stedet :-) så jeg får ta det seinere. Det slår meg forresten at for ordboka skulle vi kanskje heller velge samme løsning som for dokumentasjonen på drupal.org, dvs. gi alle registrerte brukere adgang til å redigere (men slå på revisjoner hvis vi ikke har gjort det allerede).
Nå er "Comment alter taxonomy" på plass!
Nå er modulen installert, og aktivert for forumtråder (nytt ordforråd: Status) og ordlisteord. Så da er det bare å ta den i bruk. Og lage noen passende visninger.
Sv: Bruke modulen Comment Alter Taxonomy på drupalnorge.no
Kjempebra! One task down, more to go :-)
Sv: Bruke modulen Comment Alter Taxonomy på drupalnorge.no
I have is a content type called samples to upload audio sample files. When posting this type users input into custom CCK fields their own information. Instrument type (empty text box field so that anything be be input), Filetype (multiple bullet list to select from), description (for some reason it is taking my description and using all of these as terms in taxonomy under the term samples) there is also a Genre section (this is also a blank text field). Then all this information is displayed with a views table on the samples page (except description which I'm going to fix it to display description as well). I would like for each of these terms to be searchable. I've tried building a taxonomy list and also going into my search configuration and setting up help files amongst other things in the search configuration.
----------------------------------------
a+ certification