Drupal Norge

det offisielle norske nettstedet for Drupal

Problemer med privat opplasting av filer

Jeg har en fersk Drupalinstallasjon, men jeg får ikke vist filer jeg laster opp. Jeg har satt opplasting på siden til "Privat". I katalogen som er satt til opplastingskatalog ligger det en .htaccess som er laget av Drupal.

Jeg har gitt rettigheter til å vise opplastede filer til alle roller bortsett fra Anonym. Hvis jeg nå prøver å vise en opplastet fil blir jeg bare møtt med "Tilgang nektet" og i venstre sidestolpe kommer plutselig loginboksene opp (er jeg plutselig ikke pålogget mer?). Hvis jeg ser i statusloggen viser den at bruker "Anonym" har prøvd å se på den opplasta fila. Det virker som om ikke påloggingen er helt patent her. Hva og hvorfor aner jeg ikke. Jeg tror ikke det har noe med cookies på min PC å gjøre siden det fungerer helt fint på andre Drupalsider rundt om i verden. Hvis jeg lar rollen "Anonym" også få lov til å lese privat opplasta filer blir de vist, men da er det ikke så privat lenger.

Er det noen som har vært borti noe slik og kan gi meg noen tips om hva jeg skal gjøre?

Som en tilleggsopplysning kan jeg jo beskrive katalogstrukturen:
wwwroot: /local/www/
Drupal: /local/www/cms
Filsystemsti: /local/cms_filer

Sv: Problemer med privat opplasting av filer

JohnNocs bilde
27 desember, 2009 - 15:56
JohnNoc

Jeg tror at problemet oppstår fordi brukeren blir logget ut som betyr at det er mulig at det er med cache å gjøre. Gå til Administrer »Innstillinger »Ytelse » tøm mellomlagrede data og deaktiver alle mellomlagere. Prøv også å tømme nettleserens cache. Se hvis problemet oppstår fortsatt.

En annen scenario jeg ser er at du valgte å bruke med eller uten www. Da trenger brukeren 2 cookies - 1 for sida med www og 1 for uten. Da må du endre noe på .htaccess-fila di.

Drupal er et registrert varemerke for Dries Buytaert