Oppgradering av lokaliseringstjener til Drupal 6

Jeg kan finne tid på onsdag (29.april) for å teste ut oppgraderingen av lokaliseringstjeneren til Drupal 6. Hvis det finnes noen andre som vil gjøre det før meg, bare si fra.

Kanskje vi kan oppgradere de modulene og kjernen av Drupal Norge til siste versjoner også.

Sv: Oppgradering

zirvaps bilde
25 april, 2009 - 16:26
zirvap

Flott!

Jeg gjorde et forsøk på å oppgradere testkopien av lokaliseringstjeneren til 6.x i påska, men da gikk et eller annet galt med l10_server-modulen (redigeringstilgangen forsvant). Siden jeg ikke hadde tid og ork til å feilsøke masse førte jeg bare kopien tilbake til 5.x.

Når jeg tenker meg om er jeg rimelig sikker på at jeg glemte å utstallere og slette update_status først (ref. README

UPGRADING TO 6.x CORE
=====================

This module has been moved into Drupal core 6.x and renamed the
"update.module". See http://drupal.org/node/94154 for background.
Sites using the contributed update_status module in 5.x should disable
*and* uninstall the module *before* upgrading to 6.x core. This will
prevent any conflicts during the upgrade, and will ensure that no
stale variables are left in your database which are not used by the
6.x version in core.

Har vi bruk for alle tilleggsmodulene som er på tjeneren nå, eller kan vi droppe noen av dem? Vi har:

• Backup and Migrate
  • BUEditor
  • Devel - kan droppes?
  • Localization server
  • Meta tags - kan droppes?
  • Organic groups - ikke aktivert, kan droppes!
  • Page Title - kan droppes?
  • Pathauto - ikke konfigurert, kan droppes
  • Translation template extractor
  • Theme Settings - kan droppes?
  • Token - kan droppes hvis vi dropper Pathauto og Page Title
  • Update Status - må droppes, er med i kjernen i 6.x
  • Views
  • XML Sitemap - kan droppes? Lager http://lokalisering.drupalnorge.no/sitemap.xml

Sv: Sv: Oppgradering

JohnNocs bilde
1 mai, 2009 - 15:18
JohnNoc

Vi kan faktisk avinstallere alt unntatt 110nserver og potx. BuEditor og Backup and Migrate er kun hjelpere så vi kan avinstallere dem i Drupal 5.x og installere på nytt i 6.11.

Jeg tror at problemet ligger i Locale-modul. Jeg får en databasefeil hver gang jeg forsøker å oppgradere fra 5.17 til 6.11. Skal se nærmere på det i helga.

Jeg oppdaterte Drupal Norge til 6.11 og kanskje ca. 10 tilleggsmoduler til siste versjon.

Drupal er et registrert varemerke for Dries Buytaert